Figuur: Bricole L-K-K-L

Bricole L-K-K-L

Voor alles bestaat er een systeem, dus ook voor een bricole lang-kort-kort-lang.

  1. Eerst de aankomst bepalen: op welke diamond moet ik aankomen? In het voorbeeld op diamond 6. 
  2. Wat is het vertrek? 30 in dit geval. 
  3. Waar moet ik mikken? Dat is een moeilijke. De aankomst moet je aanpassen naargelang de ligging van de speelbal. In het voorbeeld vertrek ik van '30', wat overeenkomt met een coëfficiënt 2; hier moet ik de aankomst vermenigvuldigen met 2. Aankomstdiamond 6 x 2 = 12. Mikpunt is VERTREK - AANKOMST, 30 - 12 = 18. Dit is ons mikpunt, ZONDER EFFECT.

Even uittesten?
De basis van dit systeem is eenvoudiger:

  1. Vertrek 40 en mikpunt 40 geeft 0 als resultaat (linkerbenedenhoek)
  2. Vertrek 30 en mikpunt 30 geeft 0
  3. Vertrek 20 en mikpunt 20 geeft 0.
Image
Simpeler kan niet.....