Figuur: VK 10

VK 10

Met een simpele berekening:
MIKPUNT = VERTREK - AANKOMST


Dit systeem noemt VK 10 maar eigenlijk bedoelen we hier het berekenen naar de 3de lange band is onze aankomstpunt.

 Een korte uitleg:

  1. test het biljart onopvallend voor match aanvang als onze berekening juist is anders een kleine aanpassing doorvoeren tijdens de match.
  2. volg de zwarte lijn hoe te spelen naar de 3de band. 
  3. afstoot met effect niet overdreven hard lengte bijna vier banden
  4. bij deze figuur altijd opletten op een meer glijdende tafel kleine aanpassing nodig,
    zowel in het effect als in de snelheid v/d speelbal om je punt te kunnen maken...
    maar ook de invalshoek van onze speelbal als de lijnverbinding 3de -> 4de band.
  5. Deze oefening vaak inoefenen en zeker kijken naar de looplijnen van onze speelbal. Want ja tijdens een match gaat je bal bijna nooit op een tiental getal liggen...en raar en zelden zal onze carambol kort tegen de band gemaakt worden
Image
Simpeler kan niet.....